جستجوی آنلاین به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است. هنگامی که شخصی تلفن خود را برای جستجوی آنلاین بیرون می آورد، می خواهید ابتدا وب سایت شما نمایش داده شود. زیرا جایگاه شما در نتایج به معنای واقعی کلمه به معنای تفاوت بین صدها یا هزاران دلار است. اما آیا شانسی برای نشان دادن به عنوان یک کسب و کار کوچکتر دارید؟ آیا ارزش تلاش با آن نام های بزرگ را دارد؟
اگر از جستجوی آنلاین برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع شناخته شده استفاده می کنید، احتمالاً ویکی پدیا را به عنوان یکی از نتایج برتر نشان می دهید. وقتی «کفش های جدید» را جستجو می کنید، به احتمال زیاد نایک و سایر مارک های محبوب را به عنوان اولین نتایج خود دریافت خواهید کرد. و جستجوی آنلاین یک فیلم یا سریال تلویزیونی اغلب IMDB را به عنوان یکی از اولین نتایج به شما می دهد. همه این جستجوهای آنلاین این تصور را ایجاد می کنند که برند شما باید به خوبی تثبیت شده باشد تا در نتایج جستجو نشان داده شود. بنابراین، آیا این درست است؟ آیا کسبوکارهای کوچکتر حتی نباید به خود زحمت دهند؟ بیایید به این سوال بپردازیم و بفهمیم که آیا سئو فقط برای سگ های بزرگ است یا نه.
انحصار گوگل در جستجوی آنلاین
برای درک کامل وضعیت، باید زمینهای را در Google به شما ارائه دهیم. با یک سهم بازار بیش از 90 درصد، گوگل به مراتب پر استفاده ترین موتور جستجوی موجود است. اما گوگل در بسیاری از کیک های دیگر نیز نقش دارد (به Ads یا سیستم عامل محبوب موبایل اندروید فکر کنید). در سال های اخیر، به یک نیروی آنلاین عظیم تبدیل شده است. به طور طبیعی، این منجر به نگرانی در مورد انحصار آنها در چشم انداز آنلاین شده است.
در واقع، یک محاکمه بین وزارت دادگستری ایالات متحده و گوگل در مورد این موضوع در حال انجام است. در این به اصطلاح محاکمه ضد تراستگوگل متهم است که چندین اقدام پنهانی برای حفظ موقعیت خود به عنوان محبوب ترین موتور جستجو انجام داده است. در جایی که گوگل می گوید موفقیت خود را صرفاً با تبدیل شدن به بهترین موتور جستجوی موجود بدست آورده است، وزارت دادگستری ایالات متحده ادعا می کند که گوگل چندین معامله انجام داده است که به آن برتری ناعادلانه نسبت به سایر رقبا داده است. برای مثال، گوگل متهم است که مبالغ هنگفتی به شرکت هایی مانند اپل پرداخت می کند تا آن را به موتور جستجوی پیش فرض محصولات خود تبدیل کند.
چرا این برای شما مرتبط است؟
تسلطی که گوگل در دنیای جستجو و تبلیغات آنلاین دارد، بر کاری که ما انجام می دهیم تاثیر دارد. انحصار آنها در جستجوی آنلاین به این معنی است که یکی از طرفین تعیین می کند چه کسی در نتایج جستجو نشان داده شود. چه کسی بیشترین کلیک را دارد. چه کسی بیشترین کسب و کار را از طریق جستجوی آنلاین به دست می آورد. به راحتی می توان گفت، گوگل قوانین را تعیین می کند و همه ما باید طبق آنها عمل کنیم.
گوگل چه می خواهد؟
بنابراین، بیایید به مجموعه قوانینی که گوگل استفاده می کند نگاهی بیندازیم. بد نیست بدانید که بیشتر این موارد برای سایر موتورهای جستجو نیز کاربرد دارند. زیرا «قوانین»ای که گوگل تعیین میکند بر ارائه بهترین تجربه جستجو به کاربران متمرکز است. آنها می خواهند مطمئن شوند که نتایجی که نشان می دهند همان چیزی است که کاربرانشان به دنبال آن هستند: مفید، قابل اعتماد و مرتبط. به زبان ساده، برای به دست آوردن بهترین نتیجه در گوگل باید بهترین نتیجه را داشته باشید.
بودن به چه معناست بهترین نتیجه?
در مورد گوگل و فاکتورهای رتبه بندی آن حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد. اما به خاطر زمان، بیایید به مضامین اصلی نگاه کنیم تا منظور آنها از “بهترین نتیجه” چیست. یک عامل مهم هدف جستجو است، به این معنی که افراد هنگام جستجوی آنلاین چه هدفی را در ذهن دارند. آیا آنها فقط به دنبال اطلاعاتی در مورد یک موضوع خاص هستند یا در واقع به دنبال خرید چیزی هستند؟ این ممکن است نامربوط به نظر برسد، اما زمانی که شخصی بخواهد بخاری دوش بخرد یا اینکه بداند دقیقاً چیست، گوگل نتایج متفاوتی را نشان می دهد.

موارد مهم دیگری که گوگل به آن نگاه می کند مربوط بودن محتوا، کیفیت آن محتوا، قابلیت استفاده از صفحه و زمینه است. گوگل در این صفحه کمی بیشتر در مورد آنها توضیح می دهد نتایج جستجوی آنها چگونه ایجاد می شود.
اما الگوریتم می تواند بی ثبات باشد
گوگل می خواهد نتایج با کیفیتی را نشان دهد و فاکتورهای رتبه بندی آن منعکس کننده آن هستند. همانطور که گفته شد، الگوریتم گوگل (که تعیین می کند کدام نتایج برای هر جستجوی جستجو نشان داده می شود) در حال ساخت مداوم است. هر روز در حال بهبود و بهینه سازی است تا تجربه جستجوی بهتری را در اختیار کاربران Google قرار دهد. به این معنی که یک عبارت جستجوی مشابه میتواند نتایج متفاوتی را امروز نسبت به دیروز نشان دهد.
این می تواند منجر به کاهش ناگهانی ترافیک ارگانیک یا افزایش ناگهانی ترافیک ارگانیک شود. تغییری که در زمانی که شما یک کسب و کار کوچک هستید تاثیر بسیار بیشتری دارد. حتی بیشتر از آن، زیرا شرکتهای کوچکتر اغلب منابع کمتری را به سئو و نحوه واکنش به این تغییرات اختصاص دادهاند.
این ما را به این سوال نیز میرساند: آیا سئو فقط زمانی ارزشش را دارد که نام بزرگی باشید؟
آیا بزرگتر همیشه بهتر است؟
آیا زمانی که برند شما از قبل تثبیت شده و شناخته شده است، رسیدن به بهترین نتیجه آسان تر است؟ خب بله. یکی از مواردی که گوگل هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا نتیجه خوبی دارید به آن توجه می کند، اعتبار شماست. این در واقع سومین حرف در مخفف EEAT است که بخش مهمی از دستورالعمل های ارزیابی کیفیت آنها است. طبیعتاً برندهای معروف در کسب امتیاز بالا در اعتبار با مشکل کمتری خواهند داشت. همین امر در مورد T در مخفف EEAT که مخفف اعتماد است نیز صدق می کند. اکثر برندهای بزرگ احتمالاً کمی تاریخ، مشتریان یا طرفداران زیاد و عوامل دیگری خواهند داشت که باعث افزایش اعتماد آنها می شود. وگرنه به جایی که الان هستند نمی رسیدند.
نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که برندهای معروف اغلب یک تیم بازاریابی یا حتی یک تیم سئو دارند که بر ارائه محتوای با کیفیت تمرکز دارد. بنابراین آنها قبلاً دارای محتوای زیادی هستند که Google در یک نقطه ایندکس کرده است. گوگل این شرکت ها و انتظاراتی که از آنها می تواند داشته باشد را می شناسد و این امر تصمیم گیری برای نشان دادن آنها در نتایج جستجو را آسان تر می کند.
علاوه بر این، وقتی صحبت از تبلیغات گوگل به میان میآید، کسبوکارهای کوچکتر برای رقابت با شرکتهای بزرگتر که جیبهای عمیقتری دارند برای به دست آوردن اولین موقعیت پرداخت شده در نتایج جستجو، مبارزه خواهند کرد.
چگونه الگوریتم را برای شما کارآیی کنیم
اگر صاحب یک شرکت کوچکتر هستید و در حال بحث در مورد شروع یا ادامه سئو هستید، ممکن است کمی بی انگیزه باشد. اما هنوز کلیک نکنید! این همه خبر بد نیست. راهی برای بالا بردن سایت شما در نتایج جستجو وجود دارد، فقط به یک رویکرد متمرکز نیاز دارد. به یاد داشته باشید که SEO هنوز هم یکی از بهترین راه ها برای جلب توجه آنلاین است!
اصول خود را پوشش دهید
اگر می خواهید سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شود، چند اصل اساسی وجود دارد که نمی توانید آنها را نادیده بگیرید. اگر وب سایت شما واقعا کند باشد یا اگر برای کاربران تلفن همراه مناسب نباشد، گوگل شما را جدی نمی گیرد. همچنین اگر محتوای شما به اندازه کافی خوب نباشد، بزرگترین طرفدار شما نخواهد بود، بنابراین از ChatGPT که تمام محتوای وبسایت خود را ایجاد میکند، خلاص نخواهید شد. میتوانید هوش مصنوعی مولد را بخشی از فرآیند تولید محتوای خود کنید، اما مراقب آن باشید.
هنگام ایجاد وب سایت و محتوای خود، معتبر باشید و مخاطبان هدف خود را در نظر داشته باشید. ما مهمترین مراحل را در راهنمای سئو وردپرس پوشش می دهیم.
4 نکته برای جلب توجه گوگل
برای ورود به باشگاه اصول اولیه را در نظر بگیرید. اکنون بیایید ببینیم چگونه میتوانیم توجه Google را جلب کنیم تا ما را به بخش VIP مورد تقاضا، یعنی چند نتیجه جستجوی اول، راه دهد. چند چیز وجود دارد که می توانید روی آنها تمرکز کنید، بنابراین بیایید با سئوی محلی شروع کنیم.
1. تبدیل به یک سلبریتی محلی شوید!
سئوی محلی عمل بهینه سازی صفحات شما برای یک منطقه خاص است و مطمئن شوید که وب سایت شما توسط افراد نزدیک شما پیدا می شود. مزیت تمرکز بر سئوی محلی این است که وقتی شخصی یک جستجوی متمرکز محلی در نزدیکی شما انجام میدهد، گوگل وبسایت شما را به احتمال زیاد نشان میدهد، زیرا زمانی که درخواست جستجو برای یک راهحل محلی درخواست میکند، رقابت کمتری وجود خواهد داشت.
برای مثال، اگر شخصی در «خرید کتاب لندن» تایپ کند، گوگل به جای وبسایت آمازون، کتابفروشیهای لندن را نشان میدهد که ممکن است زمانی که شخصی «خرید کتاب» را تایپ میکند، نمایش داده شود. همه نکات را در راهنمای ما در مورد سئوی محلی بخوانید. البته، بستگی به نوع کسب و کار شما دارد که آیا می خواهید به طور خاص بر سئوی محلی تمرکز کنید، اما می تواند شروعی عالی برای رشد ترافیک ارگانیک شما باشد.
2. خاص تر و منحصر به فردتر باشید
راه دیگر برای جلب توجه گوگل، نوشتن محتوا برای کلمات کلیدی دم بلند است. کلمات کلیدی دم دراز نسبت به کلمات کلیدی رایج تر، خاص تر (و طولانی تر) هستند. اگرچه این کلمات کلیدی معمولاً ترافیک کمتری دریافت می کنند، اما معمولاً ارزش تبدیل بالاتری دارند زیرا احتمال بیشتری وجود دارد که محتوای شما دقیقاً همان چیزی باشد که کاربر به دنبال آن است. با تمرکز بر کلمات کلیدی طولانی، آسان تر می شود که یکی از نتایج جستجوی برتر برای عبارات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما باشید. همچنین، مطمئن شوید که محتوای منحصربهفردی ایجاد میکنید که برای مخاطبانتان جالب باشد، این به شما کمک میکند برجسته شوید و به اولین نتیجه تبدیل شوید.
3. ساختار آن داده ها
سومین موردی که باید روی آن تمرکز کرد، پیاده سازی داده های ساخت یافته است. این واقعاً می تواند به شما برتری نسبت به رقبای خود بدهد، پس من را تحمل کنید. داده های ساختاریافته راهی برای توصیف سایت شما است تا درک آن برای موتورهای جستجو آسان تر شود. Google قادر خواهد بود تمام آن اطلاعات را فوراً درک کند و از آن برای نشان دادن محتوای شما به روشی غنی و بصری استفاده کند. راههای مختلفی برای پیادهسازی دادههای ساختاریافته در وبسایت شما وجود دارد و میتوانید همه آنها را در راهنمای ما در مورد دادههای ساختاریافته بخوانید.

اگر مطمئن نیستید که داده های ساختاریافته چیست یا چگونه آن را به صفحات خود اضافه کنید، می توانیم به شما کمک کنیم. افزونه ما، Yoast SEO، در واقع به طور خودکار داده های ساختار یافته را به سایت شما اضافه می کند. همه اینها در پشت صحنه اتفاق می افتد، اما افزونه همچنین گزینه هایی را در اختیار شما قرار می دهد تا تنظیمات را بسته به نوع محتوای خود تنظیم کنید.
4. بر حضور برند خود تمرکز کنید
در نهایت، خوب است بدانید که حضور در سایر پلتفرمها نیز بر سئوی شما تأثیر میگذارد. حضور اجتماعی، نام بردن در وبسایتهای دیگر (به روشی واقعی)، نشان دادن تخصص خود با مهمان شدن در پادکست یک نفر، حضور در رویدادهای مرتبط و غیره. همه اینها به شما کمک میکند یک برند قوی بسازید، که بازتاب آن نیز خواهد بود. در تعداد افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند.
بنابراین در مکانهای مرتبط حاضر شوید، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، در حوزه کاری خود صاحب قدرت شوید و ببینید که برند شما به یکی از آن سگهای برتر که بر نتایج جستجو تسلط دارند، تبدیل میشود. این کار به زمان و تلاش نیاز دارد، اما به شما کمک میکند تا یک کسبوکار پایدار با مشتریانی بسازید که بارها و بارها به شما مراجعه میکنند.
نتیجه
بله، در مورد سئو به معروف بودن کمک می کند. اما این قطعاً به این معنی نیست که سئو فقط برای آن شرکت های بزرگ موجود است. با دانستن نقاط قوت (و ضعف) خود به عنوان یک شرکت کوچکتر، می توانید سیستم را برای شما کارآمد کنید. داده های ساختاریافته را پیاده سازی کنید، روی عبارات کلیدی مناسب تمرکز کنید و برند خود را خارج از وب سایت خود بسازید. آهسته اما پیوسته برنده مسابقه است.
و فراموش نکنید که اندازه شما به شما این فرصت را می دهد که بیشتر آزمایش کنید. شرکتهای بزرگتر با تغییر استراتژیشان «از دست دادن» بیشتری دارند، اما وقتی هنوز در تلاش هستید تا نام خود را بالا ببرید، فضای بیشتری برای خلاقیت دارید. برای تبدیل شدن به آن نتیجه ای که مخاطب شما و گوگل را شگفت زده کند. تغییرات مداوم در الگوریتم گوگل همچنین به شما این امکان را می دهد که سریع حرکت کنید و روی پیشرفت های جدید بپرید. چیزی که اغلب برای شرکتهای بزرگ آنقدر آسان نیست.
بیشتر بخوانید: سئوی جامع: تمام جنبه های وب سایت خود را بهبود بخشید »
نظر خود را به اشتراک بگذارید