تجزیه و تحلیل عمیق می تواند به شما در درک رفتار کاربران و تنظیم استراتژی محتوای خود بر اساس آن کمک کند. با این حال، تلاش برای درک اعداد و معیارها می تواند کمی خسته کننده باشد. اینجاست که نقشه های حرارتی وردپرس وارد می شود.
Heatmaps یک راه ساده برای ردیابی و تجزیه و تحلیل ????️ آنچه در سایت شما اتفاق می افتد ارائه می دهد. آنها یک نمای کلی بصری از محتوایی ارائه می دهند که بیشترین جذابیت و تعامل را داشته باشد. به این ترتیب، می توانید مناطق مشکل را سریعتر شناسایی و رفع کنید.
نقشه های حرارتی چیست (و چرا اینقدر مفید هستند)
نقشه حرارتی یک نمایش بصری از داده ها است که از رنگ ها برای نمایش مقادیر خاص استفاده می کند. وقتی از یک نقشه حرارتی برای سایت خود استفاده می کنید، خواهید دید که کدام مناطق بیشترین تعامل را دارند. هر چه رنگ گرمتر باشد، درگیر شدن بخش بیشتر می شود.
Heatmaps می تواند ابزار قدرتمندی برای تشخیص مشکلات طراحی یا هر مشکل دیگری باشد که ممکن است بر تجربه کاربری (UX) سایت شما تأثیر بگذارد. در اینجا نحوه استفاده از نقشه حرارتی برای بهبود سایت خود آورده شده است:
- شما می توانید تعیین کنید که آیا Call to Action (CTA) شما در مقایسه با سایر عناصر موجود در صفحات شما توجه کافی را به خود جلب می کند یا خیر. اگر اینطور نیست، همیشه میتوانید اقداماتی را برای جذابتر کردن CTAهای خود انجام دهید.
- در شرایط عادی، منوی پیمایش شما باید همیشه یک منطقه “گرم” باشد. اگر اینطور نیست، احتمالاً باید به دنبال بهبود مسیریابی خود باشید.
همانطور که می بینید، ارزش واقعی نقشه های حرارتی در توانایی آنها برای آشکار کردن مسائل خاص در طراحی یا مسیریابی شما نهفته است.
دو نوع اصلی نقشه حرارتی وجود دارد: آنهایی که کلیک ها را ردیابی می کنند و آنهایی که رفتار اسکرول را تجزیه و تحلیل می کنند. نوع اول محبوب ترین است زیرا اطلاعات دقیق تری در مورد مواردی که کاربران شما علاقه مند به کلیک کردن روی آن هستند در اختیار شما قرار می دهد.
از سوی دیگر، اسکرول کردن نقشه های حرارتی مفید است اگر می خواهید عملکرد سایت خود را با دید پرنده ببینید. آنها به شما نشان میدهند که وقتی هر صفحه به پایین صفحه میروند، چه مناطقی چشم خوانندگان شما را جلب میکند.
در این آموزش، ما بر روی ابزار کلیک بر روی نقشه وردپرس تمرکز خواهیم کرد. با این حال، همیشه می توانید جایگزینی مانند تخم مرغ دیوانه اگر به دنبال یک نقشه اسکرول هستید. ????
نحوه تنظیم نقشه های حرارتی وردپرس (در دو مرحله آسان)
اکنون، بیایید نحوه تنظیم نقشه های حرارتی وردپرس را با استفاده از پلاگین Aurora Heatmap:
راه اندازی این ابزار بسیار آسان است. به علاوه، بر خلاف سایر پلاگین های مشابه، نیازی به ایجاد حساب کاربری در یک سرویس نقشه حرارتی شخص ثالث ندارید.
همچنین این افزونه رایگان است. بنابراین، می توانید ادامه دهید و آن را در وب سایت خود نصب کنید.
???? توجه داشته باشید: Aurora Heatmap را می توان با WP Rocket، W3 Total Cache و WP Super Cache استفاده کرد. اگر باعث مشکلات سازگاری با افزونه کش شما شود، باید بهینه سازی مرتبط با جاوا اسکریپت را خاموش کنید یا اسکریپت اندازه گیری jQuery و Aurora Heatmap (reporter.js) را از بهینه سازی حذف کنید. می توانید اطلاعات بیشتری در این مورد پیدا کنید در این صفحه.
مرحله 1: نقشه حرارتی خود را پیکربندی کنید
پس از نصب و فعال سازی افزونه، به آن بروید تنظیمات > نقشه حرارتی شفق قطبی در داشبورد وردپرس شما:
همانطور که ممکن است متوجه شوید، لیست نقشه های حرارتی برگه هنوز هیچ داده ای ندارد. بسته به ترافیک شما ممکن است مدتی طول بکشد تا افزونه اطلاعات کافی برای نمایش نقشه را جمع آوری کند.
در عین حال، می توانید برخی از تنظیمات را برای نقشه حرارتی خود پیکربندی کنید. برای انجام این کار، به مسیر بروید تنظیمات برگه:

در تنظیمات داده در بخش، میتوانید انتخاب کنید که آیا صفحات غیرمفرد در گزارش لحاظ شوند یا خیر. در زمان تاخیر آژاکس در این قسمت، میتوانید زمان را بر حسب میلیثانیه تنظیم کنید تا افزونه فعالیت ثبتنام را آغاز کند.
اگر به پایین اسکرول کنید تنظیمات نمایشگر، می توانید تعداد نقاط ترسیم را انتخاب کنید. این مقدار داده های موجود در نقشه است:

شما همچنین می توانید نوار شمارش را غیرفعال کنید و انتخاب کنید که آیا لینک های لنگر به عنوان صفحات جداگانه شمارش شوند یا خیر. به یاد داشته باشید که وقتی تنظیمات برگزیده خود را انتخاب کردید، دکمه ذخیره را بزنید.
اگر افزونه ممتاز را انتخاب کنید، به ویژگیهای اضافی از جمله گزارشهای ایمیل هفتگی دسترسی خواهید داشت.
مرحله 2: نقشه های حرارتی وردپرس خود را مشاهده کنید
اگر یک وب سایت پربازدید دارید، باید بتوانید اولین نقشه حرارتی خود را در عرض چند دقیقه پس از نصب افزونه مشاهده کنید. اگر سایت شما هنوز بازدید زیادی نداشته است، ممکن است لازم باشد چند ساعت صبر کنید تا اولین نقشه حرارتی نمایش داده شود.
شما باید به عقب برگردید لیست نقشه های حرارتی برای بررسی نقشه های حرارتی موجود، را انتخاب کنید.
با نسخه رایگان، دو نما برای هر نقشه حرارتی دریافت می کنید: کلیک های دسکتاپ و کلیک های موبایل. ماوس را روی تعداد کلیکهای کنار صفحهای که میخواهید بررسی کنید نگه دارید و نماد پیکان را برای راهاندازی نقشه حرارتی انتخاب کنید:

در یک پنجره جدید، نقشه حرارتی صفحه خود را خواهید دید. حباب های رنگی به شما نشان می دهند که کاربران در کجا کلیک می کنند. در نوار کناری، تعداد کلیکها را مشاهده خواهید کرد:

در حال حاضر، ممکن است فقط نقاط آبی را در صفحه ببینید. با این حال، همانطور که ترافیک بیشتری دریافت می کنید و افزونه داده های بیشتری را جمع آوری می کند، طیف رنگی از جمله سبز، زرد و قرمز را مشاهده خواهید کرد. هر عنصری که بیش از 75 کلیک داشته باشد، رنگ گرم تری خواهد داشت.
نتیجه گیری ????
Heatmaps یک ابزار تجسمی است که به شما دید واضحی از رفتار کاربرانتان می دهد. میتوانید ببینید کدام پیوندها و عناصر در یک صفحه بیشترین کلیک را دارند و کدامها نه. سپس می توانید از این اطلاعات برای بهبود طراحی سایت و تجربه کاربری خود استفاده کنید.
با استفاده از پلاگین Aurora Heatmap. این ابزار به شما امکان میدهد تنظیمات نقشه حرارتی، مانند مقدار دادههای موجود در نقشه را پیکربندی کنید و بلافاصله نظارت بر فعالیت کاربر را شروع کنید. ⚙️⚙️
آیا در مورد نقشه های حرارتی وردپرس سوالی دارید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!
نظر خود را به اشتراک بگذارید