خدمات ما

بهترین افزونه های ترجمه وردپرس برای وب سایت های چند زبانه | وب تاپ


آیا مایل به گسترش پایگاه مشتریان خود و نفوذ به بازارهای جدید هستید؟ اگر مصرف کنندگان در هر یک از آن بازارها به زبان دیگری صحبت می کنند، باید به فکر ترجمه محتوای وب سایت خود باشید. از وب سایت وردپرسی استفاده می کنید؟ اگر محلی سازی در مقیاس کامل گزینه ای نیست، یک افزونه ترجمه وردپرس می تواند شما را از دردسرهای زیادی نجات دهد.

در زیر، توضیح خواهیم داد که چرا باید از افزونه های ترجمه وردپرس استفاده کنید، هنگام انتخاب یکی از آنها به دنبال چه چیزی باشید و برخی از بهترین گزینه های افزونه موجود در حال حاضر را بررسی می کنیم.

نکاتی برای انتخاب بهترین افزونه ترجمه وردپرس

در حال حاضر، وردپرس یک ویژگی ترجمه یکپارچه ارائه نمی دهد. بسیاری تصور می کنند که این امر باعث می شود که افرادی مانند Google Translate تنها راه حل برای بومی سازی محتوا برای بازارهای چند زبانه باشند. با این حال، در حالی که ابزارهای مترجم وب سایت Google می توانند ترجمه های راحت درون مرورگر را ارائه دهند، آنها تنها گزینه شما نیستند. در عوض، می‌توانید از قدرت ابزارهای ترجمه وردپرس برای بازیابی محتوای خود برای بازارهای خارجی استفاده کنید.

افزونه های ترجمه وردپرس به طور موثر محتوای سایت شما را به هر تعداد زبان ترجمه می کنند. به این ترتیب بازدیدکنندگان سایت می توانند محتوای شما را به زبان مادری خود کاوش کنند. برای بهبود تجربه کاربر ضروری است، افزونه های ترجمه وردپرس معمولاً در یکی از دو نوع موجود هستند.

اولین پلاگین های ترجمه خودکار هستند که از ترجمه های ماشینی از سرویس هایی مانند Google Translate استفاده می کنند. افزونه های ترجمه دستی مانند WBGlobus گزینه دیگری هستند. اگرچه اینها نیاز به ورودی و مدیریت زیادی دارند، اما کیفیت ترجمه ها به طور قابل توجهی بالاتر است. برخی از افزونه‌ها مانند Loco Translate، بهترین ویژگی‌های ترجمه دستی و خودکار را گرد هم می‌آورند.

البته همه افزونه های ترجمه وردپرس یکسان ایجاد نمی شوند. برای یافتن بهترین راه حل برای نیازهای خود به کمک نیاز دارید؟ در زیر، برخی از مهم ترین نکاتی را که باید در نظر گرفته شوند، خلاصه کرده ایم.

طراحی کاربر پسند

برای آسان‌تر کردن زندگی، به دنبال افزونه‌ای با رابط کاربری مبتدی باشید. این امر به ویژه در صورتی مهم است که تجربه ای با افزونه های ترجمه نداشته باشید. اگر به استفاده از افزونه ترجمه دستی فکر می کنید، یک رابط جداسازی شده که فرآیند را پیچیده نمی کند، ضروری تر است.

قابلیت های سئو

اگر محتوای ترجمه شده ارزش سئوی نداشته باشد، صرف زمان و انرژی برای تطبیق محتوای وب سایت خود با زبان های جدید، فایده ای ندارد. برای غلبه بر این مشکل، فقط افزونه هایی با سئو سازگاری انتخاب کنید. به این ترتیب، می توانید مطمئن باشید که هر محتوایی که ترجمه می کنید می تواند به درستی توسط موتورهای جستجو نمایه شود و شانس شما برای رتبه بندی خوب افزایش یابد.

مشکلات سرعت و عملکرد

برخی از پلاگین ها نسبت به سایر پلاگین ها عملکرد سایت را کاهش می دهند. زمانی را صرف آزمایش پلاگین های مختلف کنید تا ببینید چگونه بر عملکرد وب سایت شما تأثیر می گذارد. نکته اصلی که در اینجا باید روی آن تمرکز کنید زمان بارگذاری صفحه است.

زبان های پشتیبانی شده

در حالت ایده‌آل، افزونه‌ای می‌خواهید که از ترجمه‌ها به بسیاری از زبان‌های ممکن پشتیبانی کند. ممکن است در حال حاضر نیازی به زبان های اضافی نداشته باشید، اما ممکن است در آینده زمانی که تصمیم به گسترش بیشتر داشته باشید.

سازگاری عمومی

برخی از افزونه‌های ترجمه ممکن است برای سایر مضامین وردپرس و افزونه‌هایی که اجرا می‌کنید مشکل ایجاد کنند. به این ترتیب، مهم است که پایداری هر افزونه ترجمه را برای مشکلات سازگاری قبل از حل و فصل یک راه حل آزمایش کنید.

قیمت گذاری

اگر پول کم است، قیمت می تواند عامل تعیین کننده هنگام انتخاب افزونه ترجمه وردپرس باشد. برخی از افزونه ها را می توان با پرداخت یکباره باز کرد، اما ممکن است برای دسترسی به ویژگی های پیشرفته مجبور به پرداخت حق بیمه شوید. افزونه های مبتنی بر اشتراک ممکن است گزینه گرانی به نظر برسند، اما به طور کلی امکان دسترسی بیشتر به ویژگی های برتر را فراهم می کنند.

اکنون می دانید هنگام انتخاب یک افزونه باید به چه نکاتی توجه داشته باشید، بیایید نگاهی به برخی از بهترین گزینه های موجود بیندازیم.

1. BLEND

به دنبال یک افزونه قدرتمند برای بومی سازی سایت وردپرس خود هستید؟ پلتفرم محلی سازی و ترجمه BLEND با WPML ادغام می شود، بنابراین می توانید به طور یکپارچه محتوای خود را به چندین زبان ترجمه و مدیریت کنید.

با دردسر مدیریت ترجمه ها از طریق صفحات گسترده یا زنجیره های ایمیل بی پایان خداحافظی کنید.
با BLEND، دیگر لازم نیست نگران ترجمه دستی هر صفحه از وب سایت خود باشید. پلتفرم ما به طور خودکار با WPML همگام می شود و تمام متن ها را از سایت وردپرس شما برای ترجمه آسان می کشد.

این راه حل نوآورانه به شما امکان می دهد صفحات وب را برای ترجمه مستقیماً از CMS خود ارسال کنید، گردش کار را ساده کرده و در وقت گرانبهای شما صرفه جویی می کند. علاوه بر این، وب سایت شما پس از انجام هر کار ترجمه به طور کامل به روز می شود. این به این معنی است که بازدیدکنندگان سایت از تلاش‌های شما برای ترجمه سود می‌برند و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند.

با وجود ارائه مجموعه ای از ویژگی های درجه یک، افزونه وردپرس BLEND یکی از در دسترس ترین گزینه های موجود در بازار است. برای استقرار این افزونه نیازی به داشتن مهارت های کدنویسی ندارید، در حالی که یک داشبورد بصری نظارت دائمی بر پروژه های ترجمه شما را فراهم می کند. برای چیزی به کمک نیاز دارید؟ با پشتیبانی 24 ساعته و 7 روزه مشتری، برای مدت طولانی با مشکل مواجه نخواهید شد. یکی دیگر از مزایای بزرگ این افزونه این است که می توانید با شبکه گسترده مترجمان حرفه ای BLEND ارتباط برقرار کنید. BLEND با بیش از 25000 زبانشناس کار می کند و محتوای محلی را به بیش از 120 زبان ارائه می دهد.

2. لوکالیزه کنید

اگر به دنبال راه حل ترجمه برای یک پلتفرم تجارت الکترونیک هستید، Lokalise انتخاب خوبی است. نصب بدون سر و صدا Lokalise که به دلیل سرعت و کاربر پسند بودن شهرت دارد، آن را به انتخاب خوبی برای افراد تازه کار تبدیل می کند، در حالی که یک رابط جدا شده به زبان شناسان اجازه می دهد تا ترجمه های بلادرنگ را به راحتی انجام دهند. می‌توانید به سرعت اعضای جدید را به تیم‌های ترجمه اضافه کنید، در حالی که یکپارچگی یکپارچه با پلتفرم‌هایی غیر از وردپرس، مانند Spotify وجود دارد.

در حالی که می توانید قبل از خرید با یک نسخه آزمایشی رایگان امتحان کنید، Lokalise در حال حاضر نسخه رایگان ارائه نمی دهد. به طور کلی، این یک گزینه نسبتاً پرهزینه است، با هزینه اشتراک ماهانه بالا و هزینه های اضافی برای خدمات برتر.

3. Weglot

Weglot یکی از افزونه‌های کاربرپسندتر است که با نصب بدون دردسر و تشخیص خودکار تمام محتوای وب‌سایت وجود دارد. پس از فعال شدن، Weglot تنها در چند لحظه با وب سایت شما یکپارچه می شود. هنگامی که با موفقیت یکپارچه شد، Weglot تمام دارایی های متن و تصویر شما را به همراه ابرداده SEO به صورت خودکار اسکن و متن می کند. این کار باعث می‌شود که شما نیازی به منبع‌دهی دستی محتوای وب‌سایت نداشته باشید.

با پشتیبانی از بیش از 110 زبان، Weglot انتخاب خوبی برای کسانی است که جاه طلبی های گسترده ای دارند. علاوه بر این، با گردش کار خودکار و طراحی بدون کدنویسی، منحنی یادگیری بسیار کمی برای نگرانی وجود دارد. قابلیت های چند زبانه SEO آن را به یک انتخاب ارزشمند تبدیل می کند، اما فاقد برخی از ویژگی های پیشرفته و کنترل برخی از افزونه های ترجمه دستی است.

4. WPML

به راحتی می توان فهمید که چرا WPML یکی از محبوب ترین افزونه های ترجمه وردپرس در بازار است. شما می توانید تقریباً هر دارایی وب سایت را ترجمه کنید، در حالی که بهترین ویژگی های افزونه های ترجمه دستی و خودکار را گرد هم می آورد. با استفاده از راه حل های تغییر زبان مانند DeepL و Google Translate، نتایج ترجمه خودکار WPML فوق العاده دقیق است، اگرچه هنوز فرصتی برای ارائه خدمات زبان شناسان انسانی وجود دارد.

سازگاری گسترده با تم و پلاگین، بدون ذکر برخی از قابلیت های چشمگیر سئو، WPML را به موضوعی تبدیل می کند که به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. پشتیبانی مشتری نیز بالاتر از حد متوسط ​​است. با این حال، WPML با عرضه بسیار زیاد، ممکن است بسیار زیاد باشد، به خصوص اگر تجربه ای با افزونه های ترجمه نداشته باشید.

5. پلی لانگ

اگر تمرکز اصلی شما سئوی چند زبانه است، Polylang می تواند افزونه ای برای شما باشد. یک انتخاب خوب برای کسانی که می خواهند وب سایت آنها در هر زبانی رتبه خوبی داشته باشد، Polylang به شما امکان می دهد همه چیز را از پست های وبلاگ گرفته تا طبقه بندی سایت ترجمه کنید.

علیرغم اینکه راه حل نسبتاً جامعی است، یکی از کاربرپسندترین گزینه های موجود است. جادوگر راه‌اندازی این افزونه را حتی برای تازه‌کارها هم قابل دسترسی می‌کند، در حالی که قابلیت‌های ترجمه دستی آن، اگر به دنبال کنترل کامل محتوای بومی‌شده هستید، آن را ضروری می‌سازد. در حالی که چیزهای زیادی در مورد Polylang وجود دارد، باید برای دسترسی به پیشرفته ترین ویژگی های آن برای یک منحنی یادگیری شیب دار آماده باشید.

6. TranslatePress

TranslatePress با رابط بصری و رویکرد بدون کدنویسی، راه حل افزونه دیگری است که با نیازهای مبتدیان مطابقت دارد. با داشبوردی تقریباً مشابه خود وردپرس، این افزونه فوراً مانند قلمرو آشنا به نظر می رسد.

با این حال، این ویرایشگر ترجمه بصری است که واقعاً این افزونه را از بسیاری از رقبای خود متمایز می کند. با استفاده از آن، می توانید تجسم کنید که ترجمه ها پس از کامل شدن چگونه به نظر می رسند، و اطمینان حاصل کنید که صفحات ترجمه شده شما هر بار به تمام یادداشت های درست وارد می شوند. تقریباً تمام جنبه های وب سایت شما قابل ترجمه است، از جمله محتوای پویا مانند فیلدهای سفارشی و لغزنده. با این حال، شما نمی توانید بلافاصله به SEO چند زبانه دسترسی داشته باشید. ویژگی‌های پشتیبانی سئو به‌عنوان یک افزونه در دسترس هستند، اما برای دسترسی به آن‌ها باید هزینه‌ای را پرداخت کنید.

7. لینگوتک

این افزونه مبتنی بر ابر نه تنها در مورد ویژگی های ترجمه درجه یک ارائه می دهد، بلکه دارای ابزارهای همکاری بسیار خوبی نیز می باشد. اگر به یک تیم پراکنده از شبکه ها متکی هستید و می خواهید پروژه های ترجمه را تا حد امکان ساده نگه دارید عالی است. این افزونه دارای یک سیستم مدیریت ترجمه با امکانات کامل است که به شما امکان می دهد پیشرفت پروژه را نظارت کنید، وظایفی را به اعضای تیم اختصاص دهید و از تضمین کیفیت بالاتر باشید.

آیا تیمی در اختیار ندارید؟ نگران نباشید. با Lingotek، می توانید با شبکه گسترده ای از زبان شناسان با تجربه که به زبان های مختلف کار می کنند، ارتباط برقرار کنید. یک بار دیگر، دستیابی به موارد زیر و بیرونی این افزونه زمان می برد. علاوه بر این، هیچ نسخه رایگان یا آزمایشی در دسترس نیست، به این معنی که نمی توانید قبل از جدا شدن از پول نقدی که به سختی به دست آورده اید، کالاها را نمونه برداری کنید.

8. MultilingualPress

به دنبال یک راه حل ساده هستید؟ MultilingualPress به لطف سادگی آن شرط بندی محکمی است. در اینجا هیچ جادوگر راه‌اندازی زمان‌بر برای تحمل وجود ندارد، در حالی که رابط‌های بازشده تضمین می‌کنند که حداقل به هم ریختگی صفحه نمایش شما را از پروژه‌های ترجمه‌تان منحرف می‌کند.

شما می‌توانید محتوای سایت خود را به زبان‌های مختلف ترجمه کنید، در حالی که ویژگی‌های برتر سئو به این معنی است که دیگر نگران رتبه دوم محتوای چند زبانه نباشید. با ادغام یکپارچه با مجموعه ای از افزونه های مختلف وردپرس، شما همچنین نیازی به نگرانی در مورد مشکلات سازگاری ندارید. پایین دست؟ در حال حاضر هیچ نسخه رایگان در دسترس نیست، و هیچ ادغام با ابزارهای ترجمه محبوب مانند Google Translate و DeepL وجود ندارد.

9. Prisna GWT

با پشتیبانی از Google Translate API، Prisna GWT از نظر دقت و قابلیت اطمینان امتیاز خوبی کسب می کند. در حال حاضر بیش از صد زبان پشتیبانی می‌شود و قابلیت‌های ترجمه بی‌طرف Google همیشه در حال بهبود است که نتایج چشمگیرتری ارائه می‌دهد. طراحی بصری Prisna GWT نیز قابل توجه است. در حالی که با در نظر گرفتن افراد مبتدی طراحی شده است، یافتن تمامی تنظیمات ضروری افزونه آسان است و منحنی یادگیری بسیار کمی وجود دارد.

این افزونه ترجمه وردپرس باید برای صاحبان سایت که نگران مشکلات عملکرد هستند نیز جذاب باشد. با در نظر گرفتن زمان بارگذاری صفحه بهینه شده است، بنابراین وب سایت چند زبانه شما در ریسک سرعت عملکرد خوبی خواهد داشت. با این حال، محدودیت‌هایی برای آنچه می‌توانید در اینجا واقعاً ترجمه کنید وجود دارد. اگر به دنبال راه‌حلی هستید که به شما امکان می‌دهد محتوا را در همه جا تطبیق دهید، بهتر است به جای دیگری نگاه کنید.

10. GTranslate

آیا می خواهید پروژه های ترجمه خود را در اسرع وقت انجام دهید و گرد و غبار را پاک کنید؟ فکر کنید GTranslate را امتحان کنید. GTranslate با قابلیت ترجمه خودکار خود به شما امکان می دهد تمام محتوای وب سایت را تنها با چند کلیک از یک زبان به زبان دیگر تبدیل کنید. در حالی که ویژگی ترجمه خودکار توسط Google فعال شده است، اگر ترجیح می‌دهید زبان‌شناسان انسانی را برای آن قطعات مهم‌تر محتوا قرار دهید، می‌توانید ترجمه‌های دستی را انجام دهید.

GTranslate همچنین در مورد پاسخگویی تحت تأثیر قرار می دهد، زیرا این افزونه در همه انواع دستگاه ها به خوبی کار می کند. اگر بخش عمده ای از ترافیک شما از سوی کاربران تلفن همراه باشد، عالی است. در حالی که ترجمه های عصبی و ماشینی GTranslate چشمگیر به نظر می رسد، برخی از کاربران نتایج کمتر از دقیقی را گزارش کرده اند. علاوه بر این، خدمات مشتری همیشه آنطور که می‌توانست قابل اعتماد نیست.

انتخاب افزونه ترجمه مناسب برای نیازهای شما

اگر قصد دارید کسب و کار خود را به سطح بعدی ببرید، یک وب سایت چند زبانه راهی برای رفتن است. هرچه دامنه دسترسی شما بیشتر باشد، فرصت های بیشتری برای رشد پایگاه مشتری و ایجاد برند شما وجود دارد. وقتی صحبت از ایجاد یک وب سایت چند زبانه می شود، افزونه های ترجمه وردپرس سلاح مخفی شما هستند. بهترین راه حل ها ارائه …



منبع

فهرست مطالب