خدمات ما

تست بومی سازی: بهترین روش ها و مزایا | وب تاپ


برنامه ریزی برای معرفی یک محصول به بازار جدید؟ شما باید جاه طلب تر از ترجمه محتوا از زبانی به زبان دیگر باشید. فرهنگ‌های مختلف در کنار تفاوت‌های زبانی، ایدئولوژی‌ها، هنجارهای فرهنگی و چارچوب‌های قانونی متفاوتی دارند. همه اینها و موارد دیگر باید هنگام بومی سازی یک محصول برای یک بازار جدید در نظر گرفته شوند.

با این حال، تضمین کیفیت می تواند در طول فرآیند بومی سازی به یک مسئله تبدیل شود. خوشبختانه، تست محلی سازی یک راه حل مناسب ارائه می دهد. در زیر، این تکنیک تست را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد و به مزایای انجام تست محلی سازی نگاهی خواهیم انداخت.

تست بومی سازی چیست؟

تست بومی سازی یک اصطلاح گسترده است که می تواند به هر تعداد آزمایش طراحی شده برای تعیین مناسب بودن یک محصول برای یک بازار جدید مربوط شود. محصولات و محتوا برای پاسخگویی به خواسته‌های دقیق یک زبان و فرهنگ جدید، با فرآیند تست بومی‌سازی گامی حیاتی در تضمین موفقیت در یک منطقه جدید، سازگار شده‌اند.

در مورد تست نرم افزار، مجموعه ای از ابزارهای تست بومی سازی برای اطمینان از ارتباط فرهنگی و زبانی استفاده می شود. طرح‌بندی‌های وب‌سایت و طرح‌های برنامه ممکن است نیاز به پیکربندی مجدد داشته باشند تا تغییرات زبان، اولویت‌های متفاوت مخاطبان و مطابقت با مقررات را در خود جای دهند.

با این حال، این فرآیند فراتر از تولید محتوای محلی است. محلی‌سازی همچنین شامل تست UI و عملکرد کلی می‌شود، در حالی که رابط کاربری برای مصرف‌کنندگان جدید بازطراحی می‌شود. این امر تجربه کاربری و ویژگی‌هایی را تضمین می‌کند که به نظر می‌رسد منحصراً برای کاربران در یک مکان خاص طراحی شده‌اند.

زمان مناسب برای تست بومی سازی چه زمانی است؟

برای شروع آزمایش بومی سازی هرگز زود نیست. در حالت ایده آل، باید از همان ابتدا بخشی از چرخه عمر توسعه باشد. در حالی که بومی سازی را می توان به صورت ماسبق انجام داد، این می تواند راهی پیچیده برای نزدیک شدن به چیزها باشد. به عنوان مثال، ترجمه محتوا از انگلیسی به چیزی مانند اردو چندان ساده نیست. بسیاری از ترجمه ها چالش های قابل توجهی در طراحی و موانع توسعه ایجاد می کنند.

علاوه بر اولویت اول، آزمایش محلی سازی باید یک تمرین منظم باشد. ترجیحاً، آزمایش باید برای مدت طولانی در مرحله توسعه و مراحل پیش از راه‌اندازی ادامه یابد و تا زمانی که محصول خود را منتشر کرده‌اید ادامه یابد. همه اشکالات می توانند در بدترین زمان خود را نشان دهند، با آزمایش محلی سازی منظم بهترین شانس را برای حذف آنها در جوانه به شما می دهد.

بهترین شیوه های تست بومی سازی: یک چک لیست ضروری

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام انجام تست بومی سازی باید به خاطر بسپارید این است که وقت خود را صرف کنید. شما به مقدار قابل توجهی منابع نیاز دارید تا آزمایش را به طور مؤثر انجام دهید و این منابع را نمی توان یک شبه تهیه کرد. تحقیقات بازار، سنگ بنای هر پروژه بومی سازی موفق، بخش دیگری از فرآیندی است که نمی توان عجله کرد. تنها زمانی می توان موارد آزمایشی را طراحی کرد که اطلاعات کافی در مورد کاربران هدف گردآوری شده باشد.

ترجمه های دقیق را می توان با سرعت کافی تولید و تصحیح کرد. با این حال، تلاش برای عبور از ظرایف فرهنگی موضوعی کاملاً متفاوت است. بسته به اینکه این دو فرهنگ چقدر متفاوت هستند، ممکن است مدتی طول بکشد تا مطالب بالقوه توهین آمیز از محتوایی که برای تولید به حاشیه رفته است جدا شود. اگر آزمایش‌کننده‌ها اعضای همان فرهنگی نباشند، فرآیندی پیچیده‌تر می‌شود.

آزمایش را زود شروع کنید

ما قبلاً به اهمیت آزمایش زودهنگام اشاره کرده ایم. ترک آزمایش تا پایان توسعه ممنوع است. اگر بدترین اتفاق بیفتد و مشکلاتی پیش بیاید، انجام کار ترجمه، تنظیم مجدد متن، حذف ویژگی‌های محصول و سایر کارها نمی‌تواند به طور واقع بینانه در یک مرحله دیر انجام شود. به جای کوتاه کردن و ارائه یک محصول درجه دو با تغییرات لحظه آخری، مطمئن شوید که تیم توسعه خود را برای انجام تغییرات مورد نیاز خود وقت کافی می‌گذارید.

اتوماسیون را در آغوش بگیرید

اگر نگران این هستید که آزمایش بومی سازی بیش از حد طول بکشد، می توانید به فکر استفاده از اتوماسیون برای کمک به آزمایش کنندگان انسانی باشید. اقدامات کلیدی را می توان خودکار کرد، در حالی که تأیید تغییر به این معنی است که شما می توانید مطمئن باشید که هیچ چیز از بین نمی رود.

قطعه قطعه شدن دستگاه را فراموش نکنید

تکه تکه شدن دستگاه می تواند یک دردسر واقعی برای پروژه های بومی سازی باشد، با تکیه کاربران به انواع ترکیبات دستگاه و سیستم عامل. بازار مرورگرهای موبایل را به عنوان مثال در نظر بگیرید. در حالی که تعداد قابل توجهی از مردم از کروم و سافاری استفاده می کنند، اینها تنها دو مورد از ده ها مرورگر موجود هستند. این بر عهده توسعه دهنده است که مطمئن شود وب سایت ها، نرم افزارها و برنامه ها به طور کامل برای پیکربندی های دستگاه و مرورگر بسیاری بهینه شده اند.

زمینه های کلیدی تمرکز برای تضمین کیفیت

بسیاری از حوزه‌های تست بومی‌سازی وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کنید، اگرچه برخی از آنها مهم‌تر از بقیه هستند. اول از همه، شما باید تست زبان را در اولویت قرار دهید. بررسی صحت همه عناصر متنی تنها راه تشخیص خطاهای احتمالی است. در این مرحله، همچنین ایده خوبی است که از آزمایش‌کنندگان بازخورد درباره لحن و جنبه‌های ظریف‌تر زبان بخواهید.

قالب بندی جنبه مهم دیگری است که باید روی آن تمرکز کرد. قالب‌های تاریخ و زمان، ارزها، اعداد و سایر قراردادهای قالب‌بندی از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت است. مطمئن شوید که از موارد مناسب برای بازار هدف خود استفاده می کنید. علاوه بر این، برخی از بازارها ممکن است الزامات خاصی را در مورد قرار دادن عناصر رابط کاربری و همچنین روش های ورودی داشته باشند. مطمئن شوید که در حال ارائه گزینه مورد نظر کاربر نهایی هستید.

انطباق محتوا با قراردادهای فرهنگی می تواند دشوار باشد، با این حال، این یک جنبه کلیدی از بومی سازی است و شایسته توجه است. این می‌تواند همه چیز را از نحوه نمایش نام‌ها گرفته تا مفاهیم رنگ و حساسیت‌های پیرامون برخی تصاویر را پوشش دهد. با ارائه محتوایی که مطابق با انتظارات و استانداردهای فرهنگی است، از هرگونه تقلب شرم آور یا بدتر اجتناب کنید.

انطباق قانونی و مقرراتی نیز وجود دارد که باید در مورد آن فکر کنید. محصولات باید برای انطباق با مقررات محلی، در کنار سایر الزامات قانونی مانند سلب مسئولیت یا الزامات خاص برچسب‌گذاری، آزمایش شوند. هر گونه مواد پشتیبانی مانند کتابچه راهنمای کاربر و سایر مستندات نیز باید توسط فرآیند تست بومی سازی ضبط شود.

مزایای تست بومی سازی

دلایل زیادی برای سرمایه گذاری در بومی سازی وجود دارد. برای شروع، تجربه کاربر را به طرز چشمگیری بهبود می بخشد. وقتی محصولی را تطبیق می‌دهید، چه به معنای ترجمه عناصر متنی باشد یا بومی‌سازی جامع‌تر، عملکرد آن را برای کاربر نهایی افزایش می‌دهید. با تست بومی سازی، می توانید محتوای متمرکز بر مشتری ایجاد کنید که نه تنها به زبان آنها صحبت می کند، بلکه به نظر می رسد که برای آنها طراحی شده است.

آیا از بازار فعلی خود پیشی گرفته اید؟ بسیاری اوقات، تنها فرصت رشد، تفکر فراتر از مرزها و گسترش در قلمروهای جدید است. محلی سازی به شما این امکان را می دهد که این کار را انجام دهید و شما را قادر می سازد به بازارهای جدید در کشورهای مختلف دست یابید. هنگامی که با موفقیت به کار گرفته شود، می تواند سهم بازار شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. با آزمایش بومی سازی، تحقیقات اولیه به شما کمک می کند تا سودآورترین بازارها را شناسایی کنید.

علاوه بر این، بومی سازی می تواند به کسب و کارها کمک کند تا در رقابت جهش پیدا کنند. اگر رقبای کلیدی شما محصولات بومی سازی شده را در یک بازار خاص ارائه نمی کنند، این واقعیت است که شما را در مزیت رقابتی قابل توجهی قرار می دهید.

تست محلی سازی همچنین به شما کمک می کند تا از سوء تفاهم جلوگیری کنید. گاهی اوقات، این سناریوها چیزی جز سکسکه های شرم آور نیستند. با این حال، اگر به نظر می رسد که حساسیت های فرهنگی را نادیده گرفته اید، آسیب به برند شما می تواند جبران ناپذیر باشد.

تست محلی سازی نیز مقیاس پذیر است. با گسترش دامنه دسترسی شما به مناطق بیشتر، تجربه بیشتری با خود آزمایش بومی سازی خواهید داشت. این به شما این امکان را می‌دهد تا بومی‌سازی را بسیار کارآمدتر انجام دهید و در عین حال بتوانید از دام‌های معمولی که بر سر مشتریان دیگر می‌افتد چشم پوشی کنید.

آیا تست بومی‌سازی نقاط ضعفی دارد؟

در حالی که دلایل زیادی برای پذیرش تست بومی سازی وجود دارد، این فرآیند بدون چند اشکال نیست. بزرگترین آنها این است که آزمایش می تواند زمان شما را برای ورود به بازار به تاخیر بیندازد. تحقیقات بازار زمان می برد در حالی که تطبیق محتوا با زبان ها و فرهنگ های جدید کار کمی نیست. تاخیرها بسته به پیچیدگی پروژه بومی سازی متفاوت خواهد بود، اما با توجه به مزایا، هزینه قابل قبولی است.

هزینه تست بومی سازی نیز باید در نظر گرفته شود. اگر می‌خواهید بهترین نتایج ممکن را ارائه دهید، باید روی استعدادهای برتر سرمایه‌گذاری کنید، از مترجمان با تجربه گرفته تا توسعه‌دهندگان. با این حال، با توجه به نتایج، این یک بار دیگر یک معامله منصفانه در نظر گرفته می شود.

چگونه BLEND می تواند به آزمایش محلی سازی کمک کند

اگر در حال بومی سازی محتوا برای یک بازار جدید هستید، واقعا باید متعهد به آزمایش محلی سازی مداوم باشید. در یک دنیای ایده آل، آزمایش باید از همان ابتدا بخشی از فرآیند باشد. نه تنها اطمینان می دهد که محتوای ترجمه شده تا حد امکان دقیق است، بلکه به طور قابل توجهی تجربه کاربر را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند از هرگونه اشتباه قانونی پرهزینه جلوگیری کنید.

برنامه ریزی برای انجام یک پروژه بومی سازی؟ چرا نمی بینید که BLEND چگونه می تواند به شما کمک کند؟ پلتفرم تک منبع ما فرآیند بومی سازی را ساده می کند و به شما امکان می دهد تا به سرعت تیم های مجربی از متخصصان بررسی شده بسازید. علاوه بر این، با گردش‌های کاری خودکار و APIهای سفارشی، مقیاس‌بندی تلاش‌های محلی‌سازی شما ساده است. آیا به هدف قرار دادن چندین بازار فکر می کنید؟ با 25000 زبان شناس که به بیش از 120 زبان کار می کنند، دنیا صدف شماست.

آیا می خواهید با متخصصان درباره بومی سازی صحبت کنید؟ همین امروز با تیم تماس بگیرید.

فؤاد حبش

فواد به‌عنوان مهندس راه‌حل‌های محلی‌سازی BLEND، یک متخصص با تجربه در فناوری‌های ترجمه، از جمله TMS، ابزارهای CAT، هوش مصنوعی و MT است. فواد با بیش از 14 سال تجربه در صنعت تضمین می کند که مشتریان ما بهترین و کارآمدترین فرآیندهای بومی سازی را دریافت می کنند.

لینکداین

قاب 32

به ترجمه سریع و با کیفیت نیاز دارید؟

الان ترجمه کن



منبع

فهرست مطالب