خدمات ما

چگونه یک استراتژی توسعه بازار برای برند خود بسازید | وب تاپ


در نهایت، هر کسب و کار موفقی باید به توسعه فکر کند. برای بسیاری از شرکت ها، این تنها راه برای دستیابی به رشد مداوم تجارت است. برای دیگران، این تنها راه جلوگیری از رکود آنها در بازار اشباع است. در حالی که رویکردهای متعددی برای گسترش بازار وجود دارد، همه آنها بدون استراتژی توسعه بازار مستحکم محکوم به شکست هستند.

یک استراتژی گسترش بازار می تواند به شما کمک کند تا سودآورترین بازارها و فرصت های تجاری را شناسایی کنید. علاوه بر این، یک مدل استراتژیک می تواند انطباق را بهبود بخشد، ریسک را کاهش دهد و هزینه ها را کاهش دهد. آیا با مفهوم استراتژی های گسترش بازار تازه کار هستید؟ راهنمای ما هر آنچه را که باید بدانید را به تفکیک می‌آورد.

استراتژی های گسترش بازار توضیح داده شده است

حتی اگر یک شرکت به تسلط بر بازار در یک منطقه خاص دست یابد، ممکن است همچنان از اهداف رشد کسب و کار کوتاهی کند. استراتژی گسترش بازار معمولاً توسط مشاغلی به کار می رود که بازارهای فعلی و کانال های فروش موجود خود را خسته کرده اند، اما همچنان می خواهند رشد کنند.

عناصر زیادی برای یک استراتژی توسعه موفق بازار وجود دارد، اما یکی از مهمترین آنها این است که مصرف کنندگان در بازارهای موجود راضی باشند. اگر محصولات و خدمات کمتر از انتظارات هستند، حتی ایده گسترش بازار را سرگرم نمی کند.

اجرای یک استراتژی موفقیت آمیز گسترش بازار نیاز به برنامه ریزی و صبر فراوان دارد. این یک چارچوب عمیق است که تعیین می کند کدام بازارها را سرگرم خواهید کرد و دلایل آن را بیان می کند. همراه با این اهداف، یک استراتژی توسعه بازار همچنین می تواند شامل برنامه ریزی مالی دقیق، تخصیص اولیه تیم و تحقیقات بازار جامع باشد.

هدف کلی استراتژی گسترش بازار این است که کسب و کارها می توانند هنگام انتخاب پرسودترین بازارها، انتخاب های هوشمندانه تری داشته باشند. علاوه بر اینکه در یک بازار خاص رشد می‌کند، یک استراتژی توسعه می‌تواند بهترین زمان ممکن برای تعامل با آنها و همچنین بهترین روش برای استفاده را مشخص کند.

درک گسترش جهانی

استراتژی های کلیدی گسترش بازار

گسترش بازار اغلب با جهانی شدن اشتباه گرفته می شود. با این حال، بسیاری از استراتژی های خاص به طور کامل از گسترش بین المللی جلوگیری می کنند.

یکی از این استراتژی ها توسعه محصول است. این شامل شرکت هایی است که محصول جدیدی را در بازاری که قبلاً در حال ارائه آن هستند ارائه می کنند. همچنین توسعه بازار وجود دارد، جایی که یک محصول یا خدمات موجود به یک بازار کاملاً جدید معرفی می شود.

آیا قصد دارید یک محصول جدید را به یک بازار دست نخورده بیاورید؟ حالا شما با تنوع سروکار دارید. در نهایت، نفوذ در بازار وجود دارد. این استراتژی توسعه، شرکت‌ها را در تلاش با بازارهای موجود درگیر می‌کند تا سهم بیشتری از بازار را برای محصولات و خدمات فعلی خود تضمین کنند.

وقتی صحبت از گسترش بازار می شود، لزوماً نباید فراتر از مرزها فکر کنید. با این حال، افزایش بی‌سابقه تجارت الکترونیک، مشتریان بین‌المللی را به چشم‌اندازی جذاب برای کسب‌وکارها تبدیل کرده است. امروزه، دسترسی بین المللی فقط در اختیار سازمان های سطح سازمانی نیست. در حالی که گسترش جهانی بسیار آسان نیست، اما پاداش آن بسیار بیشتر از هر خطری است.

چرا بازارهای جدید را کشف کنید؟

در حالی که برخی از کسب و کارها از ماندن در بازار داخلی به اندازه کافی راضی هستند، توسعه مزایای بسیاری را به همراه دارد. برای شروع، حاشیه سود بسیار بالاتری را به همراه دارد. افزایش فروش در صنایع خاصی مانند خرده فروشی و بخش مهمان نوازی آسان تر است. آیا در خانه با رقابت سختی روبرو هستید؟ با گسترش به بازارهای مختلف، چنین موانعی نباید مانعی برای اهداف رشد کسب و کار باشند.

نفوذ موفقیت آمیز به یک بازار جدید همچنین می تواند شرکت شما را در مزیت قابل توجهی قرار دهد. اگر بخش به خصوص اشباع شده ای را اشغال می کنید، حضور بین المللی می تواند شما را نسبت به رقبای خود نشان دهد. اگرچه بدون ریسک نیست، اما گسترش بازار شرط معقول تری نسبت به شروع یک سرمایه گذاری از صفر است. شما قبلاً بسیاری از درس‌های اساسی را که برای موفقیت به آن‌ها نیاز دارید، یاد گرفته‌اید، حتی اگر برای بومی‌سازی نیاز داشته باشید.

مزایای استراتژی گسترش بازار چیست؟

گسترش به بازارهای جدید می تواند پول آسانی به نظر برسد. در حالی که جریان های درآمد زیادی برای درو کردن وجود دارد، بسیاری از کسب و کارها ممکن است در طول توسعه شکست بخورند. چه چیزی کسب و کارهای موفق را از آنهایی که شکست می خورند متمایز می کند؟ استراتژی گسترش بازار

یک برنامه اقدام قوی می تواند هزینه ها را به طور چشمگیری کاهش دهد و برای مشکلات در طول مسیر آماده شود. آیا نیاز به متقاعد کردن بیشتری دارید که استراتژی توسعه بازار ارزش وقت شما را دارد؟ در زیر تنها برخی از دلایلی است که باعث می شود سرمایه گذاری در ایجاد یک استراتژی توسعه خوب در نظر گرفته شود.

هزینه های پایین تر

حتی اگر سرمایه گذاری موفقیت آمیز باشد، گسترش به بازارهای جدید هزینه قابل توجهی دارد. اکثر خروجی ها اجتناب ناپذیر هستند، اما می توانید با صرف زمان برای ایجاد یک استراتژی توسعه بازار، از هزینه های غیر ضروری جلوگیری کنید. برنامه ریزی دقیق به طور کامل از اشتباهات پرهزینه جلوگیری نمی کند، اما به دور زدن بسیاری از آنها کمک می کند. شما می توانید بهتر کنترل کنید که چقدر برای منابع هزینه می کنید، اتلاف را به حداقل برسانید و مطمئن شوید که از همه فرصت های مناسب استفاده می کنید.

آیا چندین محصول دارید که به طور بالقوه می توانید آنها را به بازار جدیدی بیاورید؟ با یک استراتژی گسترش بازار، می توانید تشخیص دهید که کدام یک از آنها سودآورترین آنها را در هر بازار معینی نشان می دهند. این امر باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های تحقیقات بازار و همچنین هزینه های بازاریابی و هزینه های عمومی می شود.

فرصت های سودآور را شناسایی کنید

شما ممکن است ایده کاملاً واضحی از آنچه می خواهید از گسترش به دست آورید داشته باشید. با این حال، یک استراتژی توسعه بازار می تواند فرصت هایی را که قبلاً هرگز در نظر نگرفته اید، باز کند. این فرصت‌ها اغلب در مرحله تحقیقات بازار آشکار می‌شوند و بسیاری از کسب‌وکارها مسیر متفاوتی را نسبت به برنامه‌ریزی قبلی انتخاب می‌کنند.

در حالت ایده آل، شما می خواهید این فرصت های از دست رفته را در اسرع وقت شناسایی کنید. هیچ چیز بدتر از هدر دادن منابع بی‌شماری در یک سرمایه‌گذاری نیست، فقط برای اینکه متوجه شوید بهتر است انرژی‌هایتان را به جای دیگری هدایت می‌کردید. با یک استراتژی گسترش بازار، می توانید به سرعت بازارهای بالقوه را مورد توجه قرار دهید، نه اینکه خیلی دیر در مورد آنها بدانید.

کاهش ریسک

بسیاری از کسب و کارها هنگام گسترش در بازارها اشتباه می کنند. با یک برنامه ریزی دقیق، کسب و کارها بهتر می توانند موانع احتمالی را پیش بینی کنند و سناریوهای مخاطره آمیز را پیشی بگیرند. این آینده نگری نه تنها شگفتی های ناخوشایند را از بین می برد، بلکه از موقعیتی که در آن زمان و هزینه قابل توجهی برای حل آنها هدر می رود جلوگیری می کند.

در طول گسترش بازار، بسیاری از شرکت‌ها مرتکب گناه بزرگی می‌شوند که پول خوب را به یک سرمایه‌گذاری محکوم می‌کنند. با این حال، ریختن پول خوب پشت سر بد راهی برای برنده شدن در یک بازار بی علاقه نیست. یک استراتژی گسترش بازار به شما یک چارچوب روشن ارائه می‌کند و بر این نکته تاکید می‌کند که در نهایت زمان پذیرش زیان‌ها و استفاده از آن فرا رسیده است.

چگونه یک استراتژی توسعه بازار قوی ایجاد کنیم

با وجود چنین مزایایی که باید منتظر آن باشیم، به نظر می رسد گسترش بازار بی معنی است. با این حال، قبل از غواصی باید استراتژی خود را به دقت در نظر بگیرید. پیمایش در گسترش بازار می تواند یک میدان مین باشد، اما می توانید با در نظر گرفتن نکات زیر شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

اهداف و اهداف شما چیست؟

قبل از اینکه یک استراتژی توسعه شکل بگیرد، باید اهداف و اهداف کلی خود را مشخص کنید. چرا در وهله اول به فکر ورود به یک بازار جدید هستید؟ آیا شما فقط بر روی رشد متمرکز هستید و این را بهترین راه رو به جلو می بینید؟ شاید بخواهید با ایجاد پایگاهی در بازاری مقرون به صرفه تر، هزینه های سربار خود را کاهش دهید. همچنین ممکن است بخواهید قبل از ورود رقبا از بازارها سرمایه گذاری کنید.

در اینجا چیزی به نام خیلی خاص بودن وجود ندارد. هرچه دقیق تر باشید، اندازه گیری موفقیت تلاش های توسعه خود آسان تر خواهد بود. اکنون که اهداف خود را مشخص کرده اید، می توانید به این فکر کنید که واقعاً چگونه آنها را محقق خواهید کرد. چه رشد کسب و کار باشد و چه تسلط بر سهم بازار، مطمئن شوید که معیارهای خاصی را برای تعیین کمیت موفقیت تعیین می کنید. اینها ثابت نیستند و می توانید بعداً آنها را تنظیم کنید.

تحقیقات بازار انجام دهید

یکی از مهم ترین بخش های هر استراتژی، تحقیقات بازار است. این می تواند یک فرآیند نسبتاً درگیر باشد، اما فرآیندی که در آن شما نمی توانید گوشه ها را کاهش دهید. قدرت مصرف مصرف کنندگان محلی در بازار هدف چقدر است؟ آیا هنگام بازاریابی باید پیام خود را با مخاطبان جدید تطبیق دهید؟ شما همچنین باید تعیین کنید که چه تفاوت های فرهنگی باعث رفتار خرید در هر بازار هدف معین می شود.

تحقیقات بازار به شدت به تلاش‌های بومی‌سازی شما کمک می‌کند و برقراری ارتباط با مصرف‌کنندگان را به گونه‌ای که احساس آشنایی به شما می‌دهد بسیار آسان‌تر می‌کند. در تحقیقات بازار عجله نکنید. هر چه زمان بیشتری را صرف آشنایی با یک بازار جدید کنید، محصولات و بازاریابی شما بیشتر با آنها طنین انداز می شود.

تغییرات در طول زبان بر طراحی تأثیر می گذارد، بنابراین مهم است که از قبل برنامه ریزی کنید

بومی سازی را در اولویت اولیه قرار دهید

در حالی که می توانید محصولات را به صورت ماسبق بین المللی کنید، این رویکرد پیچیده و زمان بر است. با تمرکز بر بین‌المللی‌سازی و بومی‌سازی از همان ابتدا، وقتی وارد بازارهای جدید می‌شوید، از سواری بسیار نرم‌تری لذت خواهید برد.

بسیاری از کسب‌وکارها تصور می‌کنند که بومی‌سازی چیزی بیشتر از ترجمه محتوا از یک زبان به زبان دیگر را شامل می‌شود. در حالی که ترجمه بخش کلیدی این فرآیند است، همه چیز از انتخاب رنگ گرفته تا تصاویر مرتبط باید برای انطباق با هنجارهای محلی و الزامات فرهنگی تطبیق داده شود.

استراتژی‌های موفقیت‌آمیز گسترش بازار معمولاً شامل گردش‌های کاری بومی‌سازی متعدد است. واضح ترین آن بومی سازی محصول است. ترجمه به تنهایی کافی نیست، بنابراین مطمئن شوید که در مرحله توسعه بومی سازی را اجرا می کنید.

همچنین باید بومی سازی بازاریابی را در نظر بگیرید. در اینجا، هدف شما ایجاد محتوای متقاعد کننده است که توجه کاربران بومی را جلب کند. شما به درک محکمی از تفاوت های ظریف فرهنگی نیاز دارید، بنابراین تحقیقات بازار حیاتی است. علاوه بر این، برای اطمینان از اینکه محتوای بازاریابی تا حد امکان جذاب و مرتبط است، باید با استعدادهای محلی شریک شوید.

همچنین محلی سازی فروش وجود دارد که باید در مورد آن فکر کنید. حداقل، این می تواند شامل ترجمه وثیقه فروش باشد. با این حال، اکثر کسب و کارها از ارائه آموزش های گسترده به کارکنان فروش در مورد بهترین نحوه تعامل و تعامل با مشتریان از یک بازار جدید سود می برند.

رقابت را تحلیل کنید

تجزیه و تحلیل رقبا یکی از جنبه های کلیدی برنامه ریزی توسعه بازار است. آنها ممکن است رقیب شما باشند، اما آن مشاغل رقیب چیزهای زیادی برای آموزش به شما دارند. با ارزیابی استراتژی‌هایی که آنها استفاده کرده‌اند، می‌توانید برای هر گونه مانع یا دامی که ممکن است تلاش‌های شما را از مسیر خارج کند، آماده شوید.

نکات کلیدی که باید در اینجا در بخش هایی که شرکت های رقیب هدف قرار می دهند رعایت کنید. در مرحله بعد، به پیام‌هایی که توسط رقبایتان استفاده می‌شود نگاه کنید تا ببینید آیا چیزی وجود دارد که بتوانید برای جذب مشتریان خود استفاده کنید. با این حال، مهمترین چیزی که باید تعیین کنید این است که رقابت شما در یک بازار جدید چقدر خوب عمل کرده است. اگر بازخورد مصرف‌کننده مثبت بوده است، بینش‌های ارزشمند زیادی برای من دارید. اگر بازخورد منفی بود، همچنان می توانید از اشتباهات دیگران درس بگیرید.

یافتن بازارهای جدید

قبل از شروع کار بر روی استراتژی توسعه، ابتدا باید فرصت های جدید بازار را شناسایی کنید. برای شروع، شروع به بررسی مشتریان فعلی خود و نحوه تعامل آنها با محصول یا خدمات شما کنید. هر گونه تغییر در رفتار مشتری می تواند برای ایجاد سازگاری با محصول شما یا ایجاد محصولات کاملاً جدید استفاده شود. شما همچنین می توانید از افزایش اشتها برای پایداری سرمایه گذاری کنید. آیا راهی وجود دارد که بتوانید ضایعات را کاهش دهید یا محصول خود را دوستدار محیط زیست کنید؟ اگر چنین است، شما به تازگی یک بازار کاملاً جدید را باز کرده اید.

در اینجا آمده است که چگونه BLEND می تواند کمک کند

اگرچه خطرات بالقوه می تواند ترسناک باشد، اما در مقابل پاداش های ارائه شده توسط گسترش بازار به سختی می توان مقاومت کرد. با این حال، بدون برنامه ریزی صحیح نمی توانید پیشرفت کنید. استراتژی گسترش بازار، دقت لازم را به سطح بعدی می برد. در اینجا، اهداف و مقاصد خود را مشخص می‌کنید، بینش‌های به‌دست‌آمده از تحقیقات بازار را مشخص می‌کنید، و تجزیه و تحلیل کاملی از رقبای خود انجام می‌دهید. به هر بازاری که می‌روید، مهم است که به یاد داشته باشید بومی‌سازی را از حالت خاموش اجرا کنید.

به دنبال یک شریک با تجربه بومی سازی هستید؟ اینجا در BLEND، با مجموعه کاملی از خدمات بومی‌سازی، از جمله ترجمه حرفه‌ای و صدای چندزبانه به بیش از 120 زبان، رونویسی، زیرنویس، تفسیر، غنی‌سازی داده و غیره، رشد جهانی را آسان می‌کنیم. با ترکیب قدرت هوش مصنوعی با ابزارهای پیشرو در صنعت و بینش انسانی، بومی سازی همه دارایی های شما ساده تر نیست.

آیا آماده‌اید درباره اینکه BLEND چگونه می‌تواند به شما در برنامه‌های توسعه بازار کمک کند بیشتر بیاموزید؟ همین امروز تماس بگیرید

پست نویسنده

کورین شرابی

کورین رهبر رسانه های اجتماعی و محتوا در BLEND است. او به به روز نگه داشتن متخصصان تجارت جهانی در مورد همه چیزهای بومی سازی، ترجمه، زبان و فرهنگ اختصاص دارد.

لینکداین

قاب 32

نیاز داشتن…



منبع

فهرست مطالب